🏝פלוריאנפוליס - כל מה שחשוב לדעת בלי קשר לקרנבל 🏝

פלוריאנפוליס, או בכינוי הישראלי שלה – פלורה (באמת אבל צריך להגיד פלוריפה), הוא אי מקסים ויפהפה בדרום ברזיל ובו למעלה מ-45 חופים שונים, שופע טבע ונופים ירוקים, מוקף מים מכל כיוון, כשגולת הכותרת במרכז האי – לגואה דה קונססאו, לגונה ענקית עם מים מתוקים שמתחברת אל מי האוקיינוס.

🗺פלוריפה מחולקת לאזורים:
📍אזור הסנטרו – המרכז, שם תהיו חייבים לעבור בהגעה לאי. שדה התעופה נמצא שם, כמו גם טרמינל האוטובוסים הראשי (אוטובוסים מריו, או ממפלי האיגאווסו מגיעים לשם). בסנטרו רוב האנשים הם מקומיים ואין הרבה תנועה של תיירים או מוצ׳ילרים שמעבירים שם את הזמן שלהם בפלוריפה, אבל אם יוצא לכם כבר להגיע לשם, שווה לעשות סיבוב קצר במרכז העיר, לראות את החנויות, הדוכנים והאווירה.
📍לגואה דה קונססאו – אחד האזורים היפים והמתויירים באי. נמצא במרכזו, שוכן לאורך הלגונה המפורסמת במרכז האי. באזור תמצאו לא מעט הוסטלים ומקומות לינה, מסעדות, שווקים, דוכני רחוב, אטרקציות יום ועוד.. בערב תוכלו להסתובב ולעבור בין הפאבים השונים הקיימים באזור ותוכלו להנות מחיי הלילה של המקום.
📍בארה דה לגואה – עיירת דייגים קטנה ושקטה במערב האי. במהלך העונה, החל מחודש דצמבר, העיירה מתעוררת לחיים ומושכת עליה מטיילים מכל העולם. ישראלים, אירופאיים, ברזילאים וארגנטינאים מתערבבים יחד בחופים של בארה ויוצרים כאן אווירה שגורמת לאנשים לא לרצות לעזוב את המקום.
📍 ג׳וררה - עיירת עשירים עם וילות ענקיות סטייל מיאמי וחופים יפים שמחוץ לימי הקרנבל אין בה יותר מידי מה לעשות. יש בה את המועדונים הגדולים והנחשבים בפלוריאנפוליס ולכן בעקבות סדרת פוסטים שפרסמנו לפני כמה שנים העיירה הפכה להיות מאוד פופולרית בקרב ישראלים שבאים לקרנבל בפלוריפה (עד אז הרוב היו ישנים בבארה בזמן הקרנבל). 



🍍אוכל🍔
בבארה דה לגואה, תוכלו למצוא מגוון מסעדות דגים, בתי קפה נחמדים ודוכני רחוב עד השעות הקטנות של הלילה. המלצתינו: הקרפי של סוניה – מהר מאוד תמצאו את דוכן הקרפים הטוב ביותר באזור. קרפים מתוקים, קרפים מלוחים ואסאי חלומי עם כל התוספות והפירות שתרצו. העובדים במקום הם ברזילאים שאוהבים ישראלים במיוחד ! אל תפספסו, באחריות!

🌊חופים🏖
כמו שכבר הוזכר, בפלוריפה יש למעלה מ-45 חופים שונים. תוכלו למצוא כאן כל מה שאתם מחפשים בחופים. מי שתמיד רצה לגלוש ואף פעם לא הייתה לו ההזדמות, בארה דה לגואה הוא המקום המושלם, רצועת חוף ענקית עם גלים נוחים למי שמעולם לא נכנס עם גלשן למים. גולשים מתקדמים יותר יוכלו להנות מחופים כמו מולי ביץ׳, קמפצ'ה, וגו'ואקינה – שם מתקיימות תחרויות גלישה עולמיות. עדיין בבארה צמוד לחוף בארה יש את חוף פראינייה (״חוף קטן״) , החוף היותר יפה בבארה, כשמו כן הוא, קטן וקסום, ממשיכים קצת אחרי הגשר, למעלה, למטה ופתאום יעוף לכם הפוני משמאל. מי שמחפש אווירת רוגע וטרנקילו מוזמן לבקר בחופים המזרחיים, כמו החוף בסן אנטוניו דה ליסבון, שם תמצאו מסעדות על החוף במיקום המדויק לשקיעה. בדרום האי תמצאו חופים כמו פנאטנאו דה סול, ולגואיניה דל אסטה, אזורים מלאים בטבע וטיולי יום נחמדים ומאתגרים, שתמיד מסתיימים בקו החוף כמובן. לחובבי הרפתקאות מיוחדות נמליץ על חוף גלאטה, לשם לא חובה להגיע עם בגדים, הכל הולך.

🏄🏽‍♂אטרקציות🏄🏼‍♀
הדאון של פלוריפה – הדרך מהשדה תעופה של פלוריפה לאזורים המרכזיים של האי היא עוצרת נשימה ביופיה, במיוחד למגיעים בפעם הראשונה. לא הרבה יודעים, אבל יש כאן דאון שמספק הזדמנות חד פעמית לרחף מעל הנופים האלה ולחוות חוויה של פעם בחיים! (ראוי לציין שהמחיר של זה הוא חצי ממה שאנשים משלמים על הדאון בריו. אמנם פלוריפה זאת לא ריו, אבל גם כסף זה שיקול).
צלילות - אל מול המולי ביץ׳ קיים אתר צלילות מרהיב ביופיו, אלה שאוהבים את השקט שמתחת למים יוכלו להנות מבית הספר לצלילה הנמצא בבארה דה לגואה, המספק ציוד, הדרכה, וליווי עד המים.
רכיבת סוסים – שעתיים של רכיבה עם הסברים על האזור ממדריך מקומי, מומלץ מאוד לקראת השקיעה!
שיעורי גלישה – המקום להתחיל ללמוד, רוב המטיילים מגיעים לכאן אחרי הטרקים של ארגטינה-צילה והרבה מאוד נחשפים לזה כאן בפעם הראשונה. חווייה מומלצת לכולם! בנים או בנות! חוויה!
🌴לחובבי הטבע והנופים, בפלוריפה, ניתן להנות ממגוון טיולי יום עם נופים עוצרי נשימה. לגואיניה דל אסטה, המפלים והנחלים בקוסטה דה לגואה, הדרך לגלאטה, והבריכות הטבעיות הן רק חלק ממה שתוכלו למצוא כאן. עוד שלל סיורים רבים, למי שרוצה להספיק לראות את האזורים השונים באי, המתאפיינים כל אחד בצורת חיים שונה, מבחינה חיצונית ומבחינת אווירת המקומיים. ניתן לצאת לסיורים לצפון האי, סיורים לדרום האי ועוד הרבה אפשרויות מרתקות.

👯‍♂לאן לצאת?👯‍♀
אוהבים מועדונים, מסיבות וחיים את הלילה! פלוריפה זה המקום שבשבילו הרגשתם שנולדתם, יש כאן מגוון ומסיבות ברמה עולמית פסיכית! כולם שמעו על ה-P12 בגלל המסיבות של הקרנבל, אבל יש כאן לא מעט מועדונים נוספים.
טיפ חשוב ביותר! רוצים להנות מהם תגיעו לקראת הסופ"ש כי באמצע שבוע מה שיש כאן זה ברים ומסיבות קטנות.
אז איך מגיעים ממקום למקום?
🚕התניידות בפלוריפה🚜
הגעה מהשדה לבארה דה לגואה – מונית לא אמורה לעלות יותר מ80 ריאל (בערך 40 דקות).
הגעה מהטרמינל אוטובוסים הראשי לבארה דה לגואה: אוטובוס ציבורי הכחול בשילוב 2 קווים. מהטרמינל לוקחים קו 320 או 330, יורדים בתחנה אחרונה – לגואה דה קונססאו, ועולים על קו 360 לבארה דה לגואה, תחנה אחרונה גם כן.
אוטובוס בתחבורה ציבורית בפלוריפה עולה 4 ריאל. משמעותית יותר זול ממונית, אך קצת יותר ארוך. (בערך שעה וחצי).
התניידות בכללי בפלוריפה – תחבורה ציבורית מאוד נוחה וזולה – רק 4 ריאל לנסיעה. אבל גם הרבה משתמשים כאן בהובר או מוניות.

מקווים שעשינו לכם סדר וחשק לבקר באחד המקומות הקסומים של ברזיל, גם מחוץ לוילות של הקרנ... 

השאירו תגובה

תגובתך תשלח לאישור טרם הפירסום