ריו דה ז׳ניירו - מדריך מפורט.. מאוד!

לכבוד פתיחת העונה ישבנו צוות המדריכים והעובדים שלנו לרכז עבורכם את המיטב שיש לעיר הכי יפה בעולם להציע.
פוסט ארוך אבל מאוד אינפורמטיבי ושימושי!
אז תשתפו בפייסבוק, תעשו צילום מסך או תשמרו לרגע שתגיעו לריו.

ריו זאת עיר גדולה מאוד - טיפ ראשון: ריו זאת לא רק קופהקבנה. בענינו קופהקבנה היא בעצם השכונה הכי משעממת מהרשימה הבאה: איפנמה, בוטאפוגו, סנתה תרזה וגם מרכז העיר המתחדש, שכונת בארה שיש אליה מטרו עכשיו. אולי השמות לא אומרים לכם הרבה אז נפרט על הדברים השווים שיש שם בהמשך...

אוכל ואוירה טובה
• בוטאפוגו נחשבת למרכז הקולינרי של ריו - שווה קפיצה! אזור אחד נמצא ממש ליד המטרו של בוטאפוגו ויש שם מלא מסעדות, ברים ומלא צעירים אוירה טובה. 
• יש גם המבורגריה מיוחדת מאוד, Hell’s Burger מי שיקפוץ לא יתחרט. 
• פינת הגולשים / היפסטרים: בקצה קופהקבנה בחיבור עם חוף איפנמה יש את מרכז הגולשים שם מרגישים טיפה אוירה תל אביבית מגניבה, עם פינה צמחונית וטבעונית שהיא גם חנות בגדים מיוחדת, המבורגר מעולה (יש גם צמחוני) ובר רחוב נחמד. מאד מומלץ במיוחד אחרי שקיעה בחוף ארפואדור! אז תמצאו פה גם אוירה כשכל המסעדות מוציאות שולחנות לרחוב, גם את האנשים הכי יפים בריו וגם חנויות השכרת גלשנים, בגדים ובגדי ים, סקייטבורד והשכרת אופניים. בקיצור אסור לפספס! 
כתובת Rua Francisco Otaviano 67 - Galeria River
• מסעדות בשר איכותיות: בברזיל נהוג לאכול את הבשר בחיתוך של נתחים ישר אל הצלחת בסגנון אכול כפי יכולתך ואת שאר האוכל לוקחים בבופה: Carretão היא העסקה המשתלמת ביותר- 85 ריאל לאדם. אם הצטרפתם לאחד מהטיולים שלנו תקבלו ואוצ׳ר שמקנה לכם כמה בשר שרק תרצו ב-60 ריאל לאדם!
• אם אתם צמחוניים/טבעוניים זה לא הכי פשוט להסתדר בברזיל ולמצוא מקומות נגישים, אבל ריו דווקא מציעה מספר מקומות טבעוניים שהם סבבה לגמרי. בשאר ברזיל אתם יכולים ללכת לאחת מהמסעדות של הפר קילו (לפי משקל) שם האופציות הצמחוניות הן בעיקר אורז, שעועית שחורה וסלט, אולי גם צ׳יפס.
מסעדה אחת שאנחנו ממש ממליצים עליה נקראת טבע (כן, בעברית), הבעלים יהודי והמסעדה מציעה מגוון אוכל טבעוני מערבי וממש טעים ומיוחד. המסעדה קטנה עם עיצוב ניו יורקי טרנדי ומאוד מומלצת לא רק לטבעוניים!
אתם יכולים לקרוא עוד על המסעדה ולבדוק מחירים בעמוד הפייסבוק שלהם: https://www.facebook.com/tevavegetal/
חוץ מזה בריו יש עוד כמה מסעדות טבעוניות, הפוסט הזה גם ככה ארוך אז במקום שנפרט פה על כולן, אתם מוזמנים לכתוב לנו בפרטי וניתן לכם את הפרטים שלהן. 

החופים של ריו
חופי ריו מחולקים לתחנות הצלה- מ-1 שנמצאת בקצה של קופהקבנה (Leme) מתחת להר הסוכר ועד 12 שנמצאת בלבלון. 
חוף קופהקבנה הוא הפופולרי ביותר כי הוא הכי מוכר, אבל כאמור בעינינו הכי פחות מעניין. הוא מאוד צפוף וגם יש בו הרבה גניבות.
למי שישן בקופהקבנה ורוצה חוף טוב וקרוב שיבוא לארפואדור שם בחיבור בין קופה לאיפנמה יש את חוף הגולשים בלי כביש מאחורה, רחב, כשאין גלים המים ממש טרוקיז וצלולים והוא ידוע גם בתור החוף שבו על הסלע מתרכזים כולם כדי לשמוח בשקיעה. נוף מדהים! נמצא בתחנת הצלה 7. 
לריו יש חופים נוספים לא מוכרים- כמו חוף Joa (צריך מונית או UBER), וחופי שכונת בארה ששם אם לתאר במילה אחת זה מיאמי. החופים האלו מאד מומלצים אבל מכיוון שמדובר על לפחות 45 דקות-שעה נסיעה לכיוון (באוטובוס) ממליצים להקדיש לפחות חצי יום או יום שלם לזה.
ֻעשיתם דאון? אל תמהרו לחזור לקופהקבנה.. אפשר להישאר בחוף של הדאון (חוף Sao Conrado) שהוא גם אחד היפים בריו.. לא סתם הדאונים נוחתים שם!

תצפית על העיר מפסגת הר ״שני האחים״
בגדי ים
• בחופים מסתובבים רוכלים עם מטריות מפוצצות בבגדי ים תלויים וצבעוניים. רוב הבגדי ים שם מאותו הסוג והמגוון לא גדול (למרות שבמראה ראשוני זה נראה מאוד מגוון), הם זולים, בערך 20-30 ריאל לסט.
• מקום נוסף לבגדי ים יותר איכותיים ויפים הוא ברחוב סנטה קלרה 33. בבניין עם לפחות 7 קומות של חנויות (זה לא נראה מבטיח מבחוץ ונראה יותר כמו בניין משרדים) והרבה מבחר. לא הכל בגדי ים כמובן, יש גם בגדי ספורט, חנויות לונגים וכאלה. יותר יקר מהים אבל עדיין לא מאוד יקר בהתחשב שהאיכות והמגוון טובים יותר. תתכוננו לבלות שם לפחות כמה שעות!
• מקום אחרון שטוב לבגדי ים זה אותה פינת גולשים שכתבנו עליה כאן למעלה בקצה קופהקבנה, אם כי שם טיפה יותר בגדי ים מעוצבים ויקרים ויש גם בגדי ים לגברים.

אטרקציות
• פסל ישו - לאלו שרוצים לבקר עצמאית יש ליד המלון קופהקבנה פאלאס וואנים שלוקחים ישר עד הפסל. רצוי להשאיר לזה לפחות 5 שעות כי זה עובד לאט - עלות של 70 ריאל. 
• הר הסוכר- מאוד פשוט להגיע להר באופן עצמאי. אתם יכולים לקחת אוטובוס מהרחוב הראשי בקופהקבנה ל-אורקה (Urca) ולרדת בתחנה אחרונה. האוטובוס מוריד בהר הסוכר ושם אתם עולים באופן עצמאי לרכבל שיקח אתכם לתצפית יפהפייה - שהכי מומלצת בשעת שקיעה! עולה 100 ריאל (למעשה זה 2 רכבלים), צריך לבדוק על הנחת סטודנט, בעבר היתה, לאחרונה העלו מחירים אז יכול להיות שביטלו את ההנחה.
• סיור בפאבלה - אל תוותרו על מדריך מקומי שחי גדל ורואה את העולם מתוך הפאבלה. טיול בפאבלה זה לא “ספארי” ונושאים כמו החיבור עם האוכלוסיה המקומית, לקבל את התמונה של איך זה לחיות בפאבלה ובעצם מה זאת פאבלה באמת מבפנים, יכול להעביר רק מי שחי וגדל שם. בריו לא חסרים מדריכים מקומיים מהפאבלה שהם מעולים. אז המלצה שלנו אל תוותרו על מדריך מקומי כשאתם יוצאים לסיור בפאבלה. 
• מדרגות סלרון וקשתות לאפה- המדרגות הצבעוניות המפורסמות. אומנות רחוב מרהיבה ומיוחדת. ניתן להגיע באמצעות המטרו ולרדת בתחנת Cinelandia. 
• חזרות לקרנבל - בטיול ״ריו עיר הסמבה״ שתמצאו רק אצלנו תוכלו גם לבקר מאחורי הקלעים של הקרנבל וגם להשתתף בחזרות יחד עם בית הספר לסמבה ולהתלבש בתלבושות קרנבל. 
ֻ• מוזיאון המחר - מקום שמאוד שווה ביקור זה Praca Maua ובו גם מוזיאון המחר שהוא מגניב ומיוחד וביקור חובה גם למי שממש לא סובל מוזיאונים!
• דאון - ניתן להגיע עצמאית לחוף סאו קונרדו ולסגור ישירות עם הטייס, היתרון הוא שבדרך כלל ככה יהיה הכי זול, החסרון הוא הקושי להגיע לשם וגם שלא יודעים אם יש מזג אויר שמתאים לטיסות והחוף הוא במרחק של בערך 20 דקות נסיעה. אפשר להגיע באוטובוס שנוסע לבארה או במונית או Uber. אופציה נוספת היא לסגור ישירות דרכנו ואז אנו דואגים לכם להסעה שאוספת מההוסטל/ דירה, בנוסף יש לכם ביטחון שבחרתם בטייס מקצועי ומנוסה.
• טיפוס אל אחד הפסגות של ריו - יש הרבה שבילי הליכה שכולם מגיעים לתצפיות מטורפות על העיר: הרי שני האחים (Dois Irmaos) מעל איפנמה, או פדרה דו גבאה שהוא הכי משוגע מכולם - מומלץ לצאת אליו לטרק זריחה שנחשו מה? גם אותו אפשר ומומלץ לסגור דרכנו (יוצאים רק עם מדריכים מקצועיים לטיפוס), או הסלע המפורסם שנמצא רחוק מהעיר (Pedra do Telegrafo)
ואפילו אפשר לטפס להר הסוכר אבל פה חובה עם מדריך טיפוס מקצועי.
Pedra do Telegrafo - הסלע הכי אינסטגרמי בדרום אמריקה
הדרך הכי טובה לראות את רוב האטרקציות היא בטיול ריו אהובתי שמודרך בעברית עם המדריכים
הכי מומלצים ומקצועיים. ככה אתם תופרים את כל הדברים שחובה לראות ביום אחד, בלי לחץ ועם
אווירה חשמל.
 
לאן יוצאים?
• מסיבות רחוב ברחבי ריו - לאורך כל השבוע יש מפגשי רחוב עם מלא מוזיקה וקהל צעיר שרק בא לשתות, יש מוזיקה וחברים, המומלצים הם באיפנמה, פלאמנגו, ואורקה שזה מתחת להר הסוכר. מעכשיו עד הקרנבל כל סופ”ש יש מסיבות קרנבל ברחבי ריו, ככל שנתקרב לקרנבל יהיו יותר ויותר גדולות. 
• לאפה זה אזור הבילויים של ריו, מלא מלא מועדונים וברים עם הופעות חיות וגם תמיד שווה לבדוק, לפעמים מגיע איזה אומן גדול והוא בדרך כלל מופיע שם. מועדון שווה במיוחד: Leviano.
• עוד מועדונים שווים: מועדון ה-00 (Zero Zero) בלבלון בסופי השבוע. בימי שלישי זה קהל גאה.
• יש גם את הפלפיטה קיטצ’ שהוא מועדון יוקרתי ומעולה (נמצא על הלגואה) ואת הבארה מיוזיק שנמצא בבארה (בערך 45 דקות - שעה נסיעה לכיוון) וכל יום שני וחמישי יש מסיבות יאכטה. ולסיום סיומת…

התניידות
בריו האובר (UBER) עובד ממש טוב ומאוד זול, אז זאת דרך טובה להתנייד במיוחד בלילה במקום לחכות לתחבורה ציבורית.
נסיעות בתוך קופהקבנה יעלו בסביבות 5-10 ריאל. נסיעות לשכונות קרובות כמו איפנמה למשל יעלו עד 15 ריאל (ללא פקקים). אם אתם מעל 2 אנשים זה כבר יוצא די משתלם.
הגעה לעיר מהשדה תעופה - אנחנו ממליצים לא לקחת מונית מאלו שמחכות בשדה, רק מהסיבה שהן יקרות יותר. אפשר להשתמש באובר או להזמין שירות הסעה מראש של איסוף מהשדה. יש בריו מספיק נהגים מומלצים במחירים אטרקטייבים, חלקם אפילו דוברי עברית או אנגלית.

טיפ חשוב לשהות נעימה ורגועה יותר בברזיל:
ביטחון

ריו באמת השתפרה בשנים האחרונות מבחינת ביטחון אבל עדיין מאוד מומלץ לנקוט באמצעי זהירות ולהיות עירניים. לבחורות אנחנו ממליצים להוריד שרשראות (מאוד קל לחטוף אותן במהירות), לא להסתובב עם יותר מידי כסף במזומן או כל כרטיסי האשראי. לחופים היינו ממליצים אפילו לא לקחת פלאפון, אבל באופן כללי אנחנו מאמינים שאין בעיה להסתובב עם פלאפון ברחוב.
אם מנסים לשדוד אתכם, פשוט תנו להם. אין להם הרבה מה להפסיד והם לא יהססו להיות אלימים נגדכם. שום דבר לא שווה את זה.

השאירו תגובה

תגובתך תשלח לאישור טרם הפירסום