האמזונס - היעד החם שלא תרצו לפספס בברזיל

לקראת העונה המתקרבת והגל העולה והיורד 
החלטנו לפרסם על אחד היעדים שהרבה שואלים אותנו עליהם לפני שהם טסים: האמזונס.
השאלות הן לרב אם שווה להגיע, איפה לטייל ומתי... אז להכל יהיה כאן תשובה.



פונים אלינו הרבה מטיילים שרוצים להגיע למקומות נידחים, רחוקים, כאלו שאנחנו מדמיינים שאנחנו מראשוני המבקרים, שהגל לא הגיע אליהם עדיין.
האמזונס ללא ספק הוא אחד מהמקומות שמצית את הדמיון, בכל הקשור לדברים האלו. 
אז דבר ראשון והכי חשוב, האמזונס הוא גם נהר ענק, ובכמויות המים נחשב לגדול בעולם, אך הוא גם יער הגשם הגדול ביותר בעולם, מה שבעצם אנחנו קוראים לו “הריאה הירוקה של העולם” בזכות היותו מקור סופר חשוב לחמצן באויר שלנו. 
נהר האמזונס עובר ברובו (אך לא בכולו) בברזיל, לעומת זאת הג’ונגל משתרע על פני ברזיל, קולומביה, אקוודור, פרו ובוליביה. בכל אחד מהם ניתן לצאת לחוויה באמזונס. אנחנו נתמקד בברזיל כמובן.

דרכי הגעה
הדרך הקלה והפשוטה לצאת לאמזונס היא לטוס אל מנאוס, הטיסה בדרך כלל לא זולה, ואם יש ישירה אז זה מסאו פאולו או ריו ואורכת כ-5 שעות. אבל לא רק משם ניתן לצאת לטייל אלא מעוד ערים כמו קויאבה, אלטה פלורסטה וריו ברנקו שקרובה ממש לבוליביה. 
אפשרי גם לקחת שייט שיוצא ממנאוס ומגיע עד קולומביה, או פרו, לבחירתכם. השייט הוא חוויה קשוחה, זה לא טיול אלא מסע לרב באניה על ערסלים במשך לפחות שבוע.

איך בוחרים את דרך ההגעה?
לפעמים דרך מה שהכי קל, וזה מנאוס. לשם יש הכי הרבה טיסות. להגיע לשם באוטובוס זה מייגע, כמו לחצות את ארצות הברית רק עם כבישים לא משהו. 
רק למנאוס יש טיסות יומיות. 
יתרון בכל זאת בלטוס לאמזונס דרך קויאבה זה שאפשר לטייל גם בפנתנאל כי קויאבה נמצאת בין שניהם. ובסביבתה יש סוואנה מדהימה מלאה במפלים, ומסלולי טיולים.

להיכנס לעומק האמזונס
בברזיל לפחות זה לא פשוט אבל אפשרי, יש מסעות שלוקחים אל תוך השמורות האינדיאניות הלא נגועות, זה כרוך בדרך כלל ב-3 ימי מסע בסירת קאנו קטנה ובלא מעט אישורים, בינהם הזמנה מבעלי השמורה. בשמורות האינדיאניות החוק הברזילאי כמעט לא תופס אלא זה בעצם “מדינה בתוך מדינה” ואחד הדברים החשובים הם לשמור על ניתוק.

אז איך בכל זאת מרגישים עמוק באמזונס? 
מתרחקים מהעיר! לפחות 3 שעות נסיעה. אתם בעצם צריכים לבחור את הלודג׳ בו תרצו לישון וממנו תצאו לכל הטיולים. אתם יכולים להיות ספונטיים ולהסגר על מקום כשתגיעו למנאוס (פחות מומלץ) או להזמין מראש. יש הרבה סוכנויות שמציעות חבילות. לרב החבילות הן די דומות בתוכן הטיולים, תלוי במספר הימים. מה שחשוב לוודא זה שהמקום שבו הולכים לטייל יהיה 3 שעות נסיעה מהעיר, עדיף באזור של שמורת טבע ככה שהכל שמור ומגע האדם נמוך. 
אל תצפו להגיע ולראות איך הקהילות אינדיאנים חיו פעם, פעם טבחו בהם והם מתו מהמון מחלות. היום הם חיים באופן שונה ומיוחד, אבל בדרך שלהם, וזה אומר שהם משמרים מסורות, אמונות ואפילו מאכלים אבל ממש לא מנותקים מהציוויליזציה.

אטרקציות חשובות
• מפגש הנהרות במנאוס - מנאוס יושבת על מפגש של שני הנהרות הגדולים בג’ונגל - האמזונס והנהר השחור, ובגלל הפרשי טמפרטורות כשהם נפגשים המים לא מתאחדים במשך כמה ק”מ, ויוצר מראה מיוחד ומדהים של שני נהרות הזורמים זה לצד זה. 
• שחיה עם דולפינים - אם לא כלול בטיול אז בדרך כלל זה תוספת יקרה, הדולפינים נמצאים בנהר השחור בלבד. 
• טיסה בשמי האמזונס - לא זול בכלל אבל מומלץ ביותר כי מלמעלה רואים את האמזונס הכי טוב שאפשר! את הנהרות, היערות והמרחב העצום. אם מתארגנים כמה חבר’ה אז זה מוזיל מאד את הכל. 
בכללי ממליצים לכם לטייל כשמגיעים למנאוס באזור הנהר השחור, נעים שם יותר ועולם הטבע מעניין הרבה יותר!



חיות בר
באגן האמזונס יש מגוון בעלי חיים עצום. באזור מתקיים כ-10% מכל המינים הידועים בעולם, למרות ששטח זה מכסה רק קצת יותר מאחוז אחד משטחו של כדור הארץ.
בנהר יש מגוון דגים רחוב מאוד, בינהם ניתן למצוא את הפירנאות, השפמנוניים והדולפינים הורודים המפורסמים.
פרט לדגים, ניתן למצוא על גדול הנהר מאות סוגי זוחלים דוגמת האנקודנה, מאות סוגי עופות, מיני חרקים ועוד.

         

מחירים
כמו שציינו הטיול באמזונס הוא בחבילות שכוללות לרוב את הלינה, טיולים לאורך היום ופנסיון מלא (שזה אומר 3 ארוחות ביום). המחיר משתנה לפי רמת הלינה וסוג הלודג׳ (בית מלון כפרי) שבו תבחרו ללון.
הרמה מאוד מגוונת, החל מלודג׳ים אקונומיים ללא חשמל, דרך לינה בערסלים ועד לודג׳ים מפנקים בטירוף.
המחירים כמובן בהתאם.
לרוב לוקחים חבילות של 2 לילות, 3 ימים או 3 לילות, 4 ימים. 



מתי נחשבת העונה הכי טובה לבקר?
בעיקרון בין מאי לספטמבר נחשבים החודשים הכי מומלצים לבקר באמזונס. אבל ניתן לבקר גם בשאר השנה כי תמיד חם ולח. לא משנה מתי תבקרו זה לא מבטיח שתראו את החיות האופייניות לאזור, אבל מחוץ לחודשי העונה המחירים יהיו זולים יותר.

 

 

השאירו תגובה

תגובתך תשלח לאישור טרם הפירסום